Google Ads werd eerst altijd Google Adwords genoemd. Google Ads is het Advertentieplatform van Google, als je gaat adverteren op Google dan gebeurt dat via Google Ads. Je wilt natuurlijk met jouw Google advertentie dat je helemaal bovenaan staat. Op Google staan er maximaal 4 advertenties. Hoeveel Concurrentie er is op jouw product of dienst speelt veel mee op welke plek in Google je staat.
Heb je veel concurrentie dan wordt het lastiger om helemaal bovenaan te komen staan. Als er veel concurrentie is moet je ook meer per klik gaan betalen. Bij een Google advertentie betaal je namelijk per klik. Hoeveel je per klik moet betalen hangt weer af van hoeveel concurrentie er is op het zoekwoord waar jij op adverteert.
Een ander iets waar Google naar kijkt om de hoogte van jouw advertentie te bepalen is hoe relevant jouw website is met het zoekwoord waar jij op adverteert. Adverteer jij met een bepaald product wat je graag wilt verkopen, maar de rest van jouw website gaat over iets heel anders dan het product wat je aan het adverteren bent, dan speelt dat mee met welke positie jij krijgt van Google.
Wat ook belangrijk is voor je positie is hoeveel er op jouw advertentie geklikt wordt ten opzichte van je concurrentie. Als je een hele lage kwaliteitsscore hebt dan betaal je meer per klik, maar als je een hoge kwaliteitsscore hebt dan betaal je weer een stuk minder per klik.