Google Adverteren

Adverteren op Google wordt steeds belangrijker. Bijna elk bedrijf biedt zijn/haar producten of diensten wel online aan tegenwoordig. Ook jouw concurrenten bieden hun producten diensten online aan. Dat gaat via een groot deel via google. Om de strijd met je concurrenten te winnen op google, kun je verschillende dingen doen. Één van die dingen die je kan om van je concurrenten te winnen is door te gaan adverteren op Google. 

Door te adverteren via Google kan jij ervoor zorgen dat je boven je concurrentie komt te staan en hoe mooi is dat. De klant klikt als eerst op jouw website en ziet als eerst jouw producten. Omdat het adverteren op Google best lastig is om dat echt goed te doen, wordt hier vaak de hulp van experts bij gebruikt. Bij Search Clicks word je geholpen door ervaren experts die je gaan helpen met adverteren via Google. Zij zorgen ervoor dat je direct bovenaan in Google komt te staan en je conversie gaat stijgen.

webdesign offerte

Adverteren op Google door Search Clicks

Als je gaat op adverteren op Google dan doe je dit eigenlijk via de zoekmachine. Je adverteert op een bepaald zoekwoord en met dat zoekwoord kom je dan bovenaan in google te staan. Wanneer iemand uit je doelgroep of een klant een zoekwoord op zoekt in de zoekbalk op Google dan vinden ze als eerst jouw bedrijf. Omdat dit dus via de zoekmachine gaat, wordt adverteren op Google ook wel zoekmachine adverteren genoemd. Search Clicks heeft ervaren specialisten om te zorgen dat jouw website met bepaalde zoekwoorden bovenaan komt te staan. Omdat je het adverteren op Google door Search Clicks laat doen, zorgen wij ervoor dat je bovenaan in Google staat. Hierdoor word je niet alleen sneller gevonden, je krijgt ook veel meer mensen (verkeer via het internet) naar je website toe. 

Je kunt dit adverteren via google richten op een specifieke doelgroep. Doordat je die advertentie specifiek kunt richten op jouw doelgroep is al dat extra verkeer wat hierdoor naar jouw website komt ook nog eens relevant en daardoor behaal je meer conversie. Adverteren via google is super belangrijk voor je bedrijf om te groeien, om een grotere naamsbekendheid te krijgen en een hogere conversie te genereren. Daarom is verstandig om te adverteren op Google door Search Clicks. Je weet dan dat je geholpen wordt door echte kenners van advertenties plaatsen op Google en zij weten als geen ander hoe je dat doet.

adverteren op google

De voordelen van Adverteren op google

Adverteren via google heeft zo zijn voordelen. Je kunt bovenaan komen te staan, krijgt veel verkeer naar je website en je kunt het specifiek op je doelgroep richten. Met adverteren op Google kun je via betaalde advertenties hoger komen op google, ben jij het enige bedrijf wat dit doet op dit specifieke zoekwoord? Dan sta je gegarandeerd bovenaan. Ook ben je niet meer afhankelijk van de organische zoekresultaten wat erg veel tijd in beslag neemt. 

Naast zoekmachine adverteren wordt adverteren op google ook Google Ads genoemd. Met deze Google Ads zijn er ontzettend veel mogelijkheden om jouw doelgroep te bereiken. Via de juiste zoektermen kun jij goed je doelgroep bereiken. Ook kun je je doel targetten, hierdoor kun je gaan targeten op de interesses van jouw doelgroep, op leeftijd, op demografische gegevens en zo zijn er nog veel meer dingen waar jij op kan targeten als je gaat adverteren op Google. 

Omdat je je goed op je eigen doelgroep kan richten en die makkelijk kan targetten wordt het verkeer wat naar jouw website komt extra relevant. Je weet namelijk zeker van deze mensen dat ze echt oprecht geïnteresseerd zijn in jouw product of dienst. Hierdoor krijg je uiteindelijk niet alleen meer aanvragen, maar ook meer verkopen of opdrachten. 

Een ander voordeel door te adverteren via Google is dat de resultaten die je krijgt ook heel goed te meten zijn. Als je gebruikt maakt van Google Ads dan kun je achteraf zien wat wel en wat niet heeft gewerkt en kun je het voor de volgende keer weer beter doen. 

 

 Je wilt vast wel weten hoe adverteren op google nou precies gaat, hoe je niet van die hele lange teksten hoeft te schrijven om via het organische systeem van Google bovenaan te komen, hoe je via een betaalde Google advertentie Direct bovenaan komt te staan. 

Als je gaat adverteren via google dan gebeurt dit via Google Adwords. Google Adwords is eigenlijk een advertentieplatform van Google. Zoek je op een bepaald zoekwoord dan staan er meestal een paar advertenties bovenaan de pagina. Deze bedrijven/mensen die hier bovenaan de pagina staan hebben geadverteerd op dat zoekwoord wat jij hebt ingetypt.

Er kunnen maximaal 4 advertenties staan. Mocht je gaan adverteren op Google dan ben jij zeker 1 van de bovenste 4. Google Ads is niet gratis, elke keer dat iemand op de link in de advertentie klikt kost dat je een bepaald bedrag. Hoe populairder het zoekwoord is hoe meer het kost om op dat zoekwoord (Ads) te adverteren. Omdat je gegarandeerd bij de bovenste 4 staat als je adverteert via Google Ads, komt er veel verkeer naar je website en stijgt je conversie.

In de top 4 van Google komen te staan is leuk, maar eigenlijk wil iedereen natuurlijk direct bovenaan in google komen te staan. Je zou dit zelf kunnen doen, of door een expert. Onze experts bij Search Clicks hebben al veel ervaring en weten precies hoe ze jou zo goed mogelijk kunnen helpen om helemaal bovenaan in Google komen te staan. Als je een op google adverteert moet je, je Google advertentie zo specifiek mogelijk maken om zo het beste resultaat te behalen. Je moet de advertentie zo gericht mogelijk maken voor je doelgroep.

Hiervoor moet je wel eerst precies weten wie je doelgroep is en wat de interesses van je doelgroep zijn. Het is belangrijk om je advertentie zo gericht mogelijk te maken, omdat je dan direct bovenaan in google komt te staan bij je doelgroep.

Ook is het belangrijk om dit te doen omdat er zo geen mensen tussen die eigenlijk helemaal geen interesse hebben om een product bij je te kopen of een dienst bij jou af te nemen. Die mensen die geen interesse hebben of maar een klein beetje interesse hebben kunnen alsnog op de link in jouw advertentie klikken en dat kost je alleen maar extra geld, wat dus niet nodig is als je je advertenties in google heel gericht op je doelgroep afstemt om zo direct bovenaan in google te komen.

Wat is het verschil SEA en SEO?

SEA staat voor Search Engine Advertising, SEO staat voor Search Engine Optimization (Nederlands: zoekmachine optimalisatie). SEA heeft meerdere namen, zoals Google advertising of Google Ads. SEA is gewoon advertenties plaatsen op Google. SEO is de organische methode om in Google bovenaan komen te staan. Als er een advertenties geplaats wordt op google op een bepaald zoekwoord dan staan boven aan de pagina bij Google 4 advertenties. Dat is de SEA, onder de 4 Google advertenties staan de bedrijven die met hun SEO bovenaan staan. Een groot verschil tussen SEA en SEO is dat SEO in principe gratis is, alleen moet je er wel heel veel tijd in steken en bij SEA betaal je per keer dat op je link in de Google advertentie geklikt wordt. 

SEO is goed om voor de lange termijn te gaan gebruiken, je hebt hiervoor veel tijd en geduld nodig. Wanneer je een hoge positie in Google via SEO wil behalen dan kan dit in sommige gevallen wel maanden duren. In dat opzicht is SEA beter op de korte termijn, aangezien je direct in de top 4 komt te staan met je Google advertentie. Het mooie van dat je direct bovenaan bij Google staat is ook dat de klanten niet naar beneden moeten scrollen om jouw website te zien, dus geen extra moeite hoeven doen. 

Een ander verschil is dat je bij SEA veel makkelijker het resultaat van je Google advertentie kunt meten. Je ziet gelijk welke impact je SEA heeft gedaan. Bij SEO is dit moeilijker om te bekijken omdat dit vaak over een langere periode gebeurt en je niet precies weet hoeveel tijd erin zit. Omdat je bij SEA makkelijk het resultaat kan meten, weet je ook wat er de volgende keer beter of anders moet, super handig dus!

google advertentie

SEA makkelijk het resultaat kan meten, weet je ook wat er de volgende keer beter of anders moet, super handig dus! 

Het resultaat wat je met een goede SEO kan behalen is wel blijvend, zolang je dat goed blijft bijhouden natuurlijk. Wanneer je een Google Advertentie (SEA) stopt, dan ben je weer helemaal weg van de eerste pagina en dat wil je niet!

SEO is dus meer voor een langere tijd en is ook blijvend. Het is gratis, maar je moet er wel veel tijd en moeite in stoppen.

SEA is om snel bovenaan in Google te komen, je hebt niet de tijd om weken of maanden te wachten tot je gevonden wordt. Nadelen zijn wel dat het geld kost en dat het niet blijvend is wanneer je stopt met je Google advertenties. 

Een combinatie van SEO en SEA samen is wel aan te raden. 

Resultaten meten van Google Advertenties

Eerder zei ik al dat je goed de resultaten kon meten van je Google advertenties. Dat is handig omdat je zo precies weet wat wel en niet werkt. Zo kun je dus bijvoorbeeld de resultaten die je haalt uit je SEA weer gebruiken voor je SEO. Zo helpen je advertenties op Google je weer aan een betere SEO. Bij de resultaten van de SEA, kun zien via welke zoekwoorden het meeste verkeer naar jouw website komt. Via SEO is dat lastiger terug te zien, daarom is een combinatie van SEO en SEA altijd goed.

Ook kan je de resultaten van de SEA weer gebruiken om de volgende keer dat je SEA gebruikt weer te verbeteren. Ervoor zorgen dat je conversie weer stijgt. Je kunt zien bij SEA hoeveel mensen via bepaalde zoekwoorden naar jouw website komen. Je kunt ook zien of deze mensen dan ook echt een aankoop op jouw website doen. Zo kan je dan weer zien hoe hoog de conversie is van dat bepaalde zoekwoord.

Wat is beter? Google advertenties of Facebook advertenties
Een hele tijd was Google de plek voor al je advertenties. Daar moest je bovenaan staan als je mee wilde doen met je concurrentie. De laatste jaren zijn er steeds meer goede opties bijgekomen. Facebook advertenties is daar 1 van. Facebook Ads was altijd belangrijk om de bekendheid van je merk te verhogen en om meer lead te genereren. Er zijn nu meer mogelijkheden en de opties worden steeds uitgebreider om je advertenties beter te kunnen richten op je doelgroep.

Het probleem bij facebook Ads is dat niet elke doelgroep op Facebook zit. Veel mensen kennen en gebruiken het wel, maar er is ook een heel groot deel wat het niet gebruikt. Het ligt een aan je doelgroep. Facebook Ads is op dit moment ook nog veel kleiner dan Google Ads.

 

De stijging van je conversie is over het algemeen ook veel hoger bij Google Ads dan bij Facebook Ads. De prijs van Facebook Ads is wel wat lager per klik, maar dan heb je er ook minder bereik mee. Op dit moment kun je, wanneer je de hoogste conversie wilt bereiken het beste gebruik maken van Google advertenties. 

Over een aantal jaren wordt Facebook Ads misschien wel een redelijke optie, alleen heb je dan nog steeds het probleem dat niet elke doelgroep meer op Facebook zit. En Google wordt door iedereen gebruikt.

Wil jij ook adverteren op Google?

Bij Search Clicks hebben ze al meer dan 10 jaar ervaring op dit gebied. We hebben veel verstand van hoe we jouw google advertenties op 1 kunnen krijgen. Ook vinden we bij Search Clicks de kwaliteit heel erg belangrijk. We hebben liever dat onze klanten tevreden zijn en alle afgesproken doelstellingen ook daadwerkelijk gehaald worden, dan dat we super veel klanten hebben die niet allemaal zeker zijn van de beste kwaliteit. 

Als je ons je Google advertenties laat doen dan zorgen wij ervoor dat je direct bovenaan in Google komt te staan. Wil jij direct bovenaan in Google staan laat dan je Google advertenties doen door Search Clicks en vul het formulier onderaan de pagina in. Wanneer jij dit aanmeldformulier hebt ingevuld gaan wij gelijk voor jou aan de slag. 

Heb je vragen voor ons over adverteren op Google dan kun je altijd even contact opnemen met onze klantenservice. Zij proberen je dan zo goed mogelijk te helpen.

Vul het onderstaande formulier in:

*Privacy is gewaarborgd.